Klantenservice
0
Sluiten

Categorieën

Filters
      Team Disporta - Dinsdag 19 Juni 2021

      Disporta bestaat 25 jaar, wat een mijlpaal! Hoe zijn we daar gekomen?

      Afgelopen zondag bestond Disporta precies 25 jaar. In de afgelopen jaren is Disporta uitgegroeid tot een bekend bedrijf binnen de fysiotherapiemarkt. Als fysiotherapeut wilt u het beste voor u patiënten en wij willen daaraan een bijdrage leveren. Niet alleen door het leveren van goede producten maar ook klantvriendelijkheid, vakkennis en goede communicatie. In deze blog leest u hoe wij de afgelopen 25 jaar hebben ingespeeld op de veranderende markt en hoe wij uw klantenreis steeds proberen te verbeteren.

       

      Sinds de start van Disporta is er zowel binnen het bedrijf als in de fysiotherapiemarkt, veel veranderd. In 1996 hadden nog maar weinig fysiopraktijken een internetaansluiting. Persoonlijk contact met fysiotherapeuten en het geven van advies waren de enige mogelijkheden van zakendoen. Ruim 25 jaar later heeft het internet een prominente plek ingenomen. Het online verkopen van producten heeft zowel voor ons bedrijf als voor de klant meerdere voordelen opgeleverd.

       

      • De toegankelijkheid van het bestellen is verbeterd, u kunt altijd online producten bestellen (24/7)
      • Gemak van bestellen, alles op één plek met een paar klikken op de knop plaatst u een bestelling
      • Beschikbaarheid van informatie is toegenomen. Fysiotherapeuten worden gemakkelijk geholpen met de informatie op onze website.
      • Uitgebreid assortiment kunnen aanbieden
      • Kostenbesparing door automatisering van bepaalde processen
      • Gemakkelijk een vervolgbestelling plaatsen
      • Gemakkelijk producten toevoegen of verwijderen

       

      Natuurlijk heeft online ook keerzijden. We hebben in de afgelopen jaren dan ook de juiste combinatie moeten zoeken tussen het persoonlijke contact en de online sales. Het persoonlijk contact en de adviesgesprekken zijn namelijk van essentieel belang binnen Disporta en zeker voor onze klanten.

       

      Veel van onze medewerkers hebben een achtergrond binnen de zorg of fysiotherapiemarkt. Hierdoor weten wij wat er speelt, kunnen we ons goed inleven in de klant meedenken in oplossingen. Door onze ruim 3.000 producten van meer dan 70 merken heeft u als fysiotherapeut genoeg keuze uit ons assortiment. In de afgelopen jaren is het aantal samenwerkingen gegroeid. Met veel leveranciers heeft Disporta al lang een goede relatie. Onder andere met de volgende leveranciers:

       

      • Chemodis met het zeer uitgebreide assortiment in massagemiddelen;
      • Matchu Sports op het gebied van fitnessartikelen en oefenmaterialen;
      • MusTec met de spierkrachtmeter die we al jaren verkopen en het slotstuk is van de actie “Disporta pakt uit”.

       

      Het verbeteren van uw klantenreis
      Disporta vindt het belangrijk dat een klant altijd goed geholpen wordt. Wij zijn dan ook ontzettend gedreven om onze dienstverlening te verbeteren. In 2019 zijn we gestart met een verbeterprogramma en nog altijd vragen we onze klanten om feedback. Uiteindelijk is de klant degene die bepaald wat we moeten verbeteren. We zijn dan ook nog altijd intensief bezig om onze processen te optimaliseren.

       

      Onder andere speelt de levertijd hierin een rol. Bestellingen die voor 16.00 uur geplaatst worden, worden dezelfde dag nog verzonden. Wel moet dit één van de 2400 producten zijn die wij op voorraad hebben. Indien een product niet voorradig is, wordt het product bestelt en duurt het langer voordat u de bestelling ontvangt. Als klant wilt u weten wanneer u een levering kunt verwachten en hierbij is de juiste communicatie van groot belang.

       

      Dit wilt niet zeggen dat wij alles goed doen. Wij vragen onze klanten bij iedere bestelling om feedback. De mening en tevredenheid van de klant is voor ons van groot belang en door deze waardevolle feedback kan Disporta zichzelf continu verbeteren en verder ontwikkelen. Dit om ervoor te zorgen dat onze klanten altijd een positieve klantreis ervaren.

       

      Eén van de voorbeelden is de implementatie van het inplannen van een adviesgesprek met onze productspecialist. Fysiotherapeuten hebben vaak een drukke agenda en zijn dus niet continu bereikbaar. Door het inplannen van deze gesprekken op een gewenste tijd door de fysiotherapeut, kunnen wij persoonlijke aandacht en een goed advies garanderen. Hier wordt dan ook steeds vaker gebruik van gemaakt met zeer positieve reacties.

       

       

      “Met vragen over mijn productkeuze wordt ik altijd goed door het personeel van Disporta geholpen.”

       

      “Een vertrouwd bedrijf met een goede prijs-kwaliteit verhouding.”

       

      “Disporta verkoopt veel producten van verschillende leveranciers tegen scherpe prijzen.
      Ook de levering is snel en goed gegaan.”

       

      Heeft u verbeterpunten of ideeën waarmee wij u beter van dienst kunnen zijn? Dit horen wij graag. Mail het naar [email protected] en wij gaan ermee aan de slag.

       

      Vond u deze blog interessant en wilt u graag op de hoogte worden gehouden van de nieuwste blogs? Schrijf u dan nu in voor de nieuwsbrief en volg ons op Facebook en LinkedIn!

       

      Wellicht zijn deze blogs ook interessant voor u?

       

       

       

       

      Laatste updates over acties en nieuws omtrent fysio, sport, fitness en gezondheid

      Recente artikelen

      Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »