Wat zeggen klanten over Disporta in 2020?

  • Geplaatst op
Wat zeggen klanten over Disporta in 2020?

Binnen Disporta zijn wij ontzettend klant gedreven om onze dienstverlening te verbeteren. Dat is geen reclamepraatje, maar iets waar we elke dag mee bezig zijn. De mening van onze klant staat bij ons centraal. Om onszelf te blijven verbeteren zijn we in januari 2019 gestart met een verbeterprogramma waarbij we onze klanten vragen om feedback bij iedere bestelling. De klanten bepalen wat we moeten verbeteren. Op deze manier kunnen we de tevredenheid bij onze klanten meten door middel van de Net Promoter Score (NPS). In deze blog leest u hoe klanten over ons denken en hoe wij inspelen op verbeterpunten.

De NPS-score is een van de meest voorkomende klantervaring cijfers die door bedrijven over de hele wereld worden gebruikt. Het is een methode om de loyaliteit van klanten te meten en geeft aan in hoeverre onze klanten Disporta aanbevelen. Hoe hoger de score, hoe beter. We streven dan ook naar een zo hoog mogelijke score.

 

De kritische noot van onze klanten

Tevreden klanten, dat is waarvoor we het doen. Als wij negatieve feedback ontvangen, pakken we dit intern op. Zo kregen we begin dit jaar regelmatig te horen dat de levertijd soms langer was dan online stond vermeld. Hier hebben we dan ook direct actie op ondernomen. We begrijpen dat het voor onze klanten belangrijk is dat de levertijd die we aangeven, betrouwbaar is. Hiervoor hebben we kritisch naar de levertijden per leverancier gekeken en deze waar nodig aangepast. Dit is geen eenmalige actie, maar wordt continue door onze inkoopafdeling geoptimaliseerd bij eventuele wijzigingen. Op deze manier kunnen wij onze klanten bij een volgend bezoek voorzien van de juiste informatie en hopelijk een positieve klantenreis!

 

Zo gaf een klant ons een aantal maanden geleden de volgende feedback: “Na een periode dat de levering van Disporta traag was is het nu prima geregeld en is levering weer als vanouds snel.” Wij nemen klanten die niet tevreden zijn uiterst serieus. Natuurlijk kunnen we niet alles perfect doen, maar we doen wel ons best om steeds meer aan de verwachtingen van de klant te voldoen. Een ander punt dat we vaak als feedback ontvangen, is dat Disporta voor bedrijven is en niet voor particulieren. Hier is bewust voor gekozen. Voor particulieren hebben we namelijk onze eigen webshop www.blessurehoek.nl. Op deze website kunnen consumenten hun bestelling plaatsen. De hoofdreden hiervoor is dat beide websites een andere doelgroep hebben. Door ze afzonderlijk van elkaar te helpen, kunnen beide klantengroepen op de beste manier worden benaderd.

 

Waarover zijn onze klanten juist tevreden?

Wij vinden het belangrijk dat onze klanten snel worden geholpen. Een snelle levertijd staat hierbij centraal. Wanneer u bij ons een bestelling plaatst voor 16:00 uur, wordt deze dezelfde dag nog verzonden. We horen dan ook vaak terug van onze klanten dat ze hun bestelling snel ontvangen. Naast verzending is service ook belangrijk. Onze klanten moeten goed worden geholpen bij vragen of als ze iets met spoed nodig hebben.

 

Onderstaand een aantal uitspraken die klanten het afgelopen jaar over ons hebben gedaan.

 

“Disporta denkt met je mee en ze zijn flexibel met het zoeken naar een oplossing.
Daarnaast is de levering snel en zijn de mensen aan de telefoon vriendelijk.”

 

“Telefonisch goed bereikbaar. Ze komen gemaakte afspraken na en het personeel is begripvol en meedenkend.
Een fijn en vertrouwd bedrijf om je (para)medische bestellingen te doen.”

 

“De service is uitstekend. Snelle levering en goede kwaliteit.
Ook het eventuele telefonische contact is zeer correct en klantvriendelijk.”

 

Heeft u nog dingen waarop wij ons kunnen verbeteren? We horen graag uw feedback. Mail het naar [email protected] en wij gaan ermee aan de slag!

 

Vond u deze blog interessant en wilt graag op de hoogte worden gehouden van de nieuwste blogs? Schrijf u dan nu in voor de nieuwsbrief en volg ons op Facebook en LinkedIn!

 

 

 

Uitgebreid assortiment

voor zorgprofessionals

Deskundig Advies

Gratis verzending

vanaf € 100, - (excl. BTW)